Konferencja "The role of social media in the European Crisi

 

W dniach 11-13 czerwca 2018 odbędzie się drugie spotkanie w ramach projektu Be-Eu, A BETTER EUROPE, 2st Event, zatytułowane: The role of social media in the European Crisi, Wiernsheim (Niemcy). Fundację IRSiE reprezentuje Karolina Zbytniewska.

Wydarzenie poświęcone będzie roli Internetu, a w szczególności Mediów Społecznych, w wywieraniu wpływu na percepcję obywateli, w szczególności w odniesieniu do Unii Europejskiej w dobie kryzysu.

Pojawienie się mediów społecznościowych i portali społecznościowych głęboko zmieniło komunikację polityczną, zwłaszcza podczas kampanii wyborczych; w tym samym czasie nastąpił stopniowy spadek zaufania do tradycyjnych mediów, polityki, ekspertów i sondaży.

Prawie 50% dorosłej populacji w każdym kraju europejskim ma teraz profil na Facebooku, najbardziej znanej sieci społecznościowej, a około połowa z nich korzysta z niej co najmniej od czasu do czasu jako źródło wiadomości politycznych. Miliony Europejczyków śledzą polityków, dziennikarzy i komentatorów politycznych na Twitterze i Instagramie lub oglądają ich filmy na YouTube, przy czym korzystanie z mediów społecznościowych jako źródła (politycznych) wiadomości jest jeszcze bardziej powszechne wśród młodych ludzi.
Różne sieci społeczne oferują sprzeczne i alternatywne interpretacje wydarzeń.
W ostatnich latach ruchy i partie populistyczne w całej UE zdołały coraz częściej wykorzystywać sieci społecznościowe, jako platformę komunikacji politycznej i mobilizacji. Transformacja krajobrazu medialnego i komunikacji politycznej przez sieci społecznościowe umożliwiła im bezpośrednią komunikację ze stale rosnącą liczbą obserwujących i rozpowszechnianie ich treści politycznych wśród masowego odbiorcy.
Korzystanie z sieci społecznościowych i stosowanie retoryki antyeuropejskiej jest jedną z przyczyn niedawnego sukcesu wyborczego populistów w UE.
Kryzys euro stanowi największe wyzwanie dla integracji europejskiej, testując struktury i kompetencje Unii Europejskiej. Podczas tego wydarzenia zamierzamy zbadać, jak przedstawia się Unię Europejską w mediach / sieciach społecznych; implikacje dla zrozumienia opinii publicznej; przyczyny i implikacje dla integracji i tożsamości europejskiej.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.