Przedstawiciele projektu Love Earth to the Moon and Back, czyli nauczyciele z Liceum Ogólnokształcące im. Władysława Jagiełły w Płocku, gościli w pięknym Kownie w dniach 19-23.09.2022r.
Gospodarzem wizyty był Vytauto Didziojo Universitetas, a jej tematem była: ‘Teacher digital competence development for creating open digital resources. Intermediate e-curriculum evaluation’.
Wspólnie z partnerami z Litwy, a także z Tauferova střední odborná škola veterinární Kroměříž z Czech, Manisa İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü oraz MANISA CELAL BAYAR UNIVERSITY z Turcji, ACD – Agency for Cultural Diplomacy (Agentur für Kulturdiplomatie) z Austrii, Móðurmál – samtök um tvítyngi z Islandii i Lycée Louis Jouvet de Taverny z Francji pracowaliśmy nad ewaluacją wstępnej wersji e-programu nauczania dla edukacji ekologicznej w szkołach średnich, a także rozpoczęliśmy prace nad konstruowaniem platformy e-learningowej, której stworzenie jest również jednym z celów projektu.
Poniedziałek rozpoczął się od przedstawienia partnerów projektu, planów spotkań oraz prezentacji na temat kraju i miasta naszych gospodarzy. W drugiej części spotkania, koordynator projektu, Lubomir Hajek z Tauferova střední odborná škola veterinární, poinformował uczestników mobilności o zrealizowanych do tej pory działaniach, a także o aspektach finansowych projektu. W sesji popołudniowej wzięliśmy udział w warsztatach dotyczących kształtowania i rozwijania kompetencji cyfrowych oraz umiejętności tworzenia materiałów cyfrowych u nauczycieli i osób pracujących z młodzieżą prowadzonych przez Eštelę Dauksiene.
Poranna sesja we wtorek była w całości poświęcona e-programowi nauczania. Hanife Karakaya z MANISA CELAL BAYAR UNIVERSITY przedstawiła jego szkic: opis, cele oraz sugerowaną treść poszczególnych e-modułów. Wspólnie analizowaliśmy ich treść oraz podejmowaliśmy decyzje dotyczące ich zawartości. Po południu wzięliśmy udział w webinarze: A Place for Knowledge Building organizowanym przez The European Digital Education na platfromie Teams. Oprócz sesji z zaproszonymi ekspertami, szkolenie zapewniło również udział w dyskusjach na temat sposobów poszerzania i kształtowania wiedzy z pozostałymi uczestnikami. Ostatnia tego dnia sesja, poprowadzona przez Irmantasa Adomaitisa, prezentowała narzędzia i aplikacje, które mogą zostać wykorzystane w platfromie e-learningowej tworzonej w ramach naszego projektu.
Środowy poranek przebiegał pod znakiem narzędzi i aplikacji cyfrowych, które mogą być użyteczne dla zarządzania i realizowania założeń projektu. Tatjana Christelbauer z ACD z Austrii uwrażliwiała nas na aspekty dyplomatyczne i kulturowe podejmowanych działań. Z kolei Geraldine Fitoussi-Hoffman, fizyczka, matematyczka oraz była pracownica francuskiego Państwowego Ośrodka Badań Kosmicznych, opowiadała o dobrych praktykach w używaniu technologii informacyjno-komputerowej. W sesji popołudniowej prowadzonej przez Lazara Bulatovica dowiadywaliśmy się o narzędziach (np. NVDA) i aplikacjach stosowanych przez osoby niewidzące i niedowidzące do obsługi komputerów. Dzień zakończyliśmy ewaluacją wstępnej wersji e-programu nauczania.
W czwartek przebywaliśmy na świeżym powietrzu zwiedzając piękny ogród botaniczny należący do goszczącego nas Uniwersytetu oraz uczestnicząc w warsztatach o tematyce dotyczącej ochrony środowiska pn. „Climate Change – see, feel, change” organizowanych w mobilnym muzeum na jego terenie. Mieliśmy też czas, żeby podziwiać lokalne zabytki. Trzeba przyznać, że Kowno jest przepięknym miastem.
Piątek był poświęcony ewaluacji wszystkich sesji treningowych oraz planowaniu i ustalaniu kolejnych etapów projektu. Ten dzień przyniósł również pożegnanie z koleżankami i kolegami, z którymi spędziliśmy pięć dni bardzo intensywnej pracy.